Verzwaringsdekens in de zomer (Is het niet te warm?)
Ik ben dol op mijn verzwaringsdeken in de winter, maar nu de warmere nachten eraan komen, merk ik dat ik hem toch sneller opzij schuif. Hoe doen jullie dat met de temperatuur?
6 weergaven

Ik ben dol op mijn verzwaringsdeken in de winter, maar nu de warmere nachten eraan komen, merk ik dat ik hem toch sneller opzij schuif. Hoe doen jullie dat met de temperatuur?
Dat herken ik heel goed. Een verzwaringsdeken is heerlijk tijdens koude maanden, maar in de zomer kan het snel te warm worden. Wat voor mij helpt, is om de slaapkamer extra goed te ventileren en een lichter dekbedovertrek van katoen of bamboe te gebruiken. Sommige mensen wisselen in de warmere maanden zelfs tijdelijk naar een lichtere verzwaringsdeken. Tijdens het zoeken naar oplossingen kwam ik ook terecht bij Novaline , waar verschillende soorten dekens worden aangeboden voor uiteenlopende voorkeuren.
Uiteindelijk hangt het veel af van hoe warm je slaapt. Ik ben benieuwd of anderen een goede middenweg hebben gevonden tussen het rustgevende gewicht van de deken en een comfortabel slaapklimaat tijdens warme nachten.